fredag 26 december 2008

Noël a été attendu, il est venu, et il s'en est allé

Ja, nu är julen inväntad, kommen och passerad. Julafton firades traditionsenligt hemma hos oss med släkten samlad omkring oss. Jag fick bl.a. en del böcker och en del kläder. Igår, på juldagen, och idag har jag varit hemma hos Ebba och firad English Christmas med kalkon och andra läckerheter förfärdigade av henne själv. Jag har också fått en underbar bok av en underbar människa. Jag har haft en bra jul, och jag hoppas och tror att du också har haft det.

Jag har precis sett på H.M. Konungens jultal. Konungen önskade traditionsenligt alla svenskar, hemma och utomlands, en god jul och ett gott nytt år. I sitt tal lyfte Konungen särskilt fram vissa saker; vikten av att inte bara se det dystra och negativa som sker i vår värld, utan också att se de positiva och glädjande händelser som media kanske inte så ofta rapporterar om. Konungen talade också om vikten av sammarbete och ungt ledarskap och entreprenörsskap, och jag kan inte annat än hålla med.

Nåväl, låt mig nu önska eder alla en God Jul och Ett Gott Nytt År!

Bona Saturnalia!

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul Leo!
Ville du byta blogg till blogg.se,
för o bidra vårt småföretagande? (a) :)