tisdag 2 december 2008

Kiev, dag 2

Cultural night. Yeah. Alla de olika länderna hade med sin något att äta eller dricka att dela med oss andra. Sverige hade med sig godis. Alla andra länder hade med sig alkohol. Även om man inte mer än smakar lite på varje så blir det ganska mycket. Och efter att ha "smakat" finsk salmiaksprit, konjak från Azerbadjan, skotsk whisky, vin från Moldavien, holländsk vodka, vin från Kroatien och rysk champagne så mår man inte jättebra. Men nu sitter jag på ett café och dricker te i alla fall. Jag har träffat en massa intressanta människor, bl.a. en kroat som pratar italienska och två coola britter! Ryssarna spelade upp en rysk nyårsafton; det var jättekul att se! Alla driver med ryssarna på grund av Georgien och allt annat, men de är ju liberaler så de verkar ta det med ro.

Idag har vi bl.a. haft ett seminarium om medborgarskap, eller snarare definitionen av medborgarskap. Mycket intressant och lärorikt! Maten här är helt acceptabel, men det man får att dricka till är underligt. Första dagen fick vi något som smakade rök, och idag något som smakade vinäger. Vatten tycks vara en bristvara och det ryktas att vodka är billigare än vatten. Nu orkar jag inte skriva mer för dagen; mår som sagt inte jättebra....

Hoppas ni har det bra och att ni följer min blogg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh jag tror det ligger något i det där att vodka är billigare... Aja, hoppas du har det bra! Själv ligger man hemma, sjuk hosta och feber...