torsdag 4 december 2008

Kiev, dag 4

Igår orkade jag inte skriva. Idag försov jag mig. Dagen har varit full med händelser. Idag var sista seminariedagen, imorgon börjar General Assembly. Den börjar inte förrän kl. 10.30 så jag trodde att jag skulle få sova ut imorgon, men tydligen är det så att jag ska vara med på Exeutive Committe också, som börjar kl. 08.30, så ingen sovmorgon imorgon inte. Men jag överlever nog. Tack vare mitt fantastiska lokalsinne tog det mig bara en dryg timme att gå tjugominuterspromenaden till konferenslokalen idag. Men sedan kom jag dit, registrerade mig för kongressen, och minglade runt med folk. Kul. Till skillnad från CUF har IFLRY ingen alkoholpolicy, och tydligen går det ganska vilt till. Johanna från LUF hade tydligen igår "råkat" hamna på en strippklupp! Hilarious!

Nu sitter jag för fjärde kvällen i rad på samma café och dricker samma svarta te. Det börjar nästan bli tradition nu ju! Har faktiskt fått en del pluggande gjort; franska, lite psykologi och lite engelska. Jag har också diskuterat brittiska lagar med britterna. Tydligen finns det en lag som säger att det är förbjudet att dö i House of Commons. Underbart, I love that country! Engelsmännen har också gjort en undersökning som visar att de brittiska LibDem-väljarna har ett genomsnitts-IQ på 108, medan Tories har 102 och Labour bara 99. Roligt. För att fortsätta med britter höll igår Chris, som är britt, ett pass. Eftersom att folk inte var så tyska och så var han tvungen att skälla lite, och i slutet sade han "I'm here to share my experiences with you and I don't want to have to be like a teacher, like in the last lesson... WORKSHOP!". Kul.

Vissa saker är billiga här, köpte en rysk-engelsk stor ordbok idag för typ bara 112 kr, och två liter mineralvatten för typ 7 kr. I bokaffären hade de typ ordböcker för tjugo spänn! Om vi tog hit tjejerna i min klass och lät dem shoppa lite skulle vi kunna återföra ekonomiskt välstånd i Kiev!

Oj, klockan är redan midnatt här och ska upp sju imorgon, så det är väl bäst att dra sig tillbaka. Hoppas ni har det bra, vi hörs! спокойной ночи !

Inga kommentarer: