söndag 7 december 2008

Kiev, dag 6 och sista

Som vanligt sitter jag på samma café och dricker samma black tea without lemon. Idag avslutades the General Assembly med en fest. Jag träffade en massa nya människor och fick praktisera både min spanska och min franska! Nu har jag diskuterat prostitution på franska till och med! Efter lite för mycket vin och lite för mycket dans skulle folk vidare till en nattklubb. Jag tänkte egentligen inte följa med utan gå tillbaka till hotellet. Dock diskuterade jag plattskatt med en dansk tjej och fortsatte gå tills vi plötsligt var framme vid nattklubben. Jag skulle dock inte in, utan ta mig tillbaks till hotellet. De som känner mig vet att mitt lokalsinne inte är bland de allra bästa, vilket resulterade i att jag gick vilse. En spännande grej med Kiev är att de ofta har undergångar istället för övergångsställen, och man kan komma upp lite var som helst om man gör en felsväng under jorden. Så jag irrade i drygt en timme innan jag hittade den rätta vägen... Nåväl, jag behöver aldrig gå på sight-seeing i Kiev igen!

Festen var hur som helst jätterolig och det är väldigt roliga människor. Lite bilder finns på bilddagboken... Kul när alla på väg till nattklubben gick och skrålade "Yesterday" av Beatles. Särskilt Paddy, irländaren och Jan, från Holland. En annan lite kul grej är att jag och Johanna från LUF nu tydligen kallar varandra inte vid namn utan vid organisationsnamn: "Är CUF lite trött idag?".

Imorgon går flyget till Köpenhamn kl. 13.25 från flygplatsen och jag ska göra sällskap dit med Johanna och ett gäng danskar. Klockan är redan halv två och jag ska upp någorlunda tidigt imorgon, därför säger jag återigen och för sista gången den här gången från Kiev,
Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Leo leo du ska få en världkarta i present av mig någon gång, så du slipper gå vilse :P

Anonym sa...

haha leo då! äsch du kom hem i säkerhet iallafall