fredag 5 december 2008

Kiev, dag 5

Samma café, samma te! Idag började the General Assembly, (GA), och det är riktigt kul! The GA öppnades med traditionell ukrainsk folkdans, vilket var mycket intressant att åskåda! Idag har vi mest diskuterat huruvida andra organisationer ska få bli medlemmar i IFLRY eller inte. Kul att debattera på engelska. Belgarna är de som alltid ställer till problem, OCH de satt och drack öl mitt under förhandlingarna. Vad sjutton, liksom! IFLRY:s generalsekreterare Bart sade så här till mig när jag sade att belgarna bara ställde till med problem: "well, the only other thing they do is drink beer, so I'd rather prefer having them making problems at the venue". Kul. Spännande att träffa så mycket olika personer att prata med. Fransmännen kom idag så jag fick prata lite franska också. Det gick riktigt bra faktiskt! Och jag pratade med en kille från Vitryssland som kunde förvånansvärt mycket om Sverige.

Nu börjar dock vistelsen i Kiev och Ukraina lida mot sitt slut; jag har idag skrivit mina vykort och jag har fixat presenter till Ebba och Micha. På söndag förmiddag går planet från Kiev till Köpenhamn och därifrån tar jag tåg till Jönköping. Jag kommer inte att vara hemma i Gränna förrän vid halv nio-tiden på kvällen. På måndagmorgon klockan åtta har jag ett prov i Internationella Relationer, men det ska väl gå vägen det också.

Nåväl, det var väl det mesta som hänt idag. Vill ni ha de politiska kommentarerna får ni läsa den andra bloggen! Ha det bra, så kanske vi hörs imorgon! Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul att du har det bra:D:D. och läste jag att du har köpt present till MIG??:o:o SPÄNNANDE!! tihi

Anonym sa...

Presenter!! :DDD Haha