lördag 25 oktober 2008

FN-dagen igår, i goda vänners lag idag och födelsedag imorgon

Igår var det FN-dagen och vi lyssnade i skolan till en föreläsning av Karolina Klüft. Hon talte om sitt engagemang som ambassadör för svenska FN-förbundet. Hon var visserligen rolig, men hennes kompetens inom FN-området var det väl lite si och så med. Vi ska dock nu starta upp en FN-förening på skolan, vilket jag fick säga i Brahesalen, haha. Sedan ville radio intervjua mig om det när jag satt och åt, så jag tvangs att lämna min talrik i Mikaelas trygga hand och springa iväg och bli intervjuad. Sjukt improvierat, men det blev ändock ganska bra. Sedan delade jag och Malin ut priset för bästa kostym eftersom det var Halloween. "Professor Quirell" vann första pris, nämligen 500 kr på JC. De var riktigt ruggiga många av dem. På eftermiddagen hade jag italienska prov och sedan åkte jag, Erik och Ebba ut till Furusjö. Vi hade jätteroligt, särskilt igår natt. Ils sont fous, mes amis;). Imorgon fyller jag aderton! Tjoho!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh... I'm sorry to hear that, John... Hahahaha

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen :D :D

Den kommer nog in på biblan snart :) kul att du är intresserad!

hoppas du har/haft en bra dag!