torsdag 4 september 2008

Nature knowledge and history

Today I ate at Chili Thai's with a few class mates. Allt blir gott bara man friterar det! De hade dock ingen vitlökssås vilket grämde mig något oerhört. Efter att ha blivit väldigt mätta, ha kommit underfund med att samma knäppa lekar som Erik leker i SSU leker Linn i Scouterna och ha förundrats över att personalen på Chili Thai offrar en halvt urdrucken ölflaska till en självlysande Buddastaty blev vi ivägkörda och gick tillbaka till skolan.

Jag hade historia där det fanns en oerhört cool tjej som precis som jag ville att vi skulle jobba med svensk medeltid eller frihetstid och hade Gustav III som favoritkung. Milt sagt höll resten av klassen inte med oss, så vi ska jobba med Mellanöstern. Jag är absolut inte bitter eftersom det uppvägdes av att hitta en till människa som delar min förarkärlek för sagda ting. Äg.

Sedan naturkunskap med Olof. Calle kunde inte ens skära en potatis på korrekt sätt, youtubeklipp finns här.

Igår hade vi ett möte i skolan med alla föreningar som ville startas. David övertygade mig om att starta upp POL igen, men bland de mer intressanta fanns Kebabklubben som syftar till att sprida kebaben, men "det blir nog främst ätning av kebab". Också Logiska föreningen är värd att nämna; två tjejer som främst verkar vilja obstruera för Ny generation.

Vår latinlärare Maria är cool (säger jag "skön" kommer folk, främst Calle, att misstolka)! Hon har kontaktat en professor i Uppsala för att skaffa mig en riktig latinsk grammatika! Hon berättade även att en kompis till henne hade en "konjunktivklubb" som jag ju i sådana fall bara måste gå med i (finns det någon bra motsvarighet till engelskans join?)! Hennes citat från igår är också kul: "Ni kan jobba tillsammans, en och en eller två och två".

Jag och Frida spelade Sarah Palin respektive Barack Obama idag på engelskan (jag var Sarah) och därför får den här omåttligt intressanta bloggpost skriven från ett icke-idylliskt Gränna avslutas med ett political statement: "Sarah Palin is a conservative bitch."

Inga kommentarer: