fredag 29 augusti 2008

Stocklum

Sitter på en buss från Stockholm mot Jönköping. Måste bara göra lite reklam för bussföretaget, BUS4YOU. De har jättesköna snarare fotöljer än säten och gratis trådlöst internet. Det var ganska billigt också. Swebus är utan tvekan utklassat och SJ lyckas ju ändå aldrig hålla sina tider. Dags att konkurrensutsätta Statens Järnvägar?

Imorse steg jag upp halv fem för att hinna med tåget mot Stockholm från Jönköping. På stationen träffade jag Josefine, ledamot i FN-förbundets förbundsstyrelse och gammalt elevombud i Jönköping. Det var trevligt och vi pratade politik/FN halva resan. Dock var tåget, p.g.a. någon mystisk anledning, inte där, så vi fick åka buss till Nässjö och ta tåget därifrån istället. Sedan gick tågresan bra och vi lyckades komma fram till Stockholm med bara 10 minuters försening. Väl där gjorde sig min sämsta sida, lokalsinnet, sig påmmind och jag irrade runt ett tag i huvudstaden innan jag kom fram dit jag skulle. Hearingen var intressant, har skrivit mer här, och jag träffade trevligt folk! Inatt ska jag sova ordentligt och imorgon kanske träffa Ebba!

Inga kommentarer: