torsdag 28 augusti 2008

Fatigué

Ich bin müde. Imorgon ska jag åka till Stockholm på en hearing om FRA-lagen och måste stiga upp halv fem, usch. Jag som är trött redan nu... Nåja, på italienska finns det ett ordspråk som säger "se bene vuoi comparire qualche cosa devi soffrire", betyder ungefär att om man vill ha det bra måste man lida på något sätt. Så sant som det är sagt. Hur som helst går tåget 06.10 från Jönköping och jag ska åka in till stan med pappa imorgon. Det är verkligen dåligt att det år 2008 ska ta tre timmar och tjugo minuter att åka till Stockholm; man tycker att de kunde ha uppfunnit något bättre by now...

Idag fick vi tillbaka två test. Le français est allé plutôt bien, 55 sur 57... And I scored suprisingly high on the english-test; 73 out of 81. Jag är nöjd. Förresten ska jag antagligen ta IB-certrifikat i franska, pratade med min lärare i tisdags... Det vore skitkul! Esset laete. Som Charlie hade sagt.

Min grekiska språkkurs anlände idag, så nu blir det att lära sig grekiska också! Wish me luck;)!

Nescis quis es, tamen de te cogito.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det ska ju komma ett sk "snabbtåg" inom 5-10 år, som kommer gå till sthlm. Den dagen blir jag glad :) Fast iofs, då bor man ju inte kvar här ändå. Hm.
Ha en bra helg!

Leo Pierini sa...

Haha, nej precis, man behöver dem ju nu.. Fast bättre sent än aldrig, fast du bor väl antagligen i Stockholm då?

Anonym sa...

mm exakt :P