söndag 31 augusti 2008

Jag sover på soffan gör jag

Nu är jag hemma och efter en lång, öh, filosofisk diskussion, väldigt högljudd diskussion förvisso, men ändock diskussion, med mina föräldrar, sitter jag här och förbereder mig för att läsa psykologiläxan. Jag är för övrigt medveten om den oerhörda avsaknaden av korrekt grammatik i den förra meningen och också smärtsamt medveten om översvämmningen av kommatecken, men det får ni leva med.

Hur som helst; igår och större delen av idag har jag varit hemma hos Ebba, det var kul (några smått komprometterande bilder finns på bilddagboken)! Igår såg vi på film, först en film av Tim Burton som Ebba tyckte var jättebra och som jag tyckte var löjeväckande men ändå underhållande, och sedan lyckades vi äntligen se en av mina favoritfilmer, The Englishman Who Went Up a Hill But Came Down a Mountain! We love Britain! Vi åt också en mycket god (vegetarisk förvisso) lasagne som Ebba tillagade och chips som jag köpte. Efteråt sov jag på soffan, gjorde jag. I raden av totalt ointressant fakta kan jag också nämna att jag var uppe på toa klockan två på natten. På morgonen gjorde jag espresso-kaffe till Ebba och drack själv te. Hon tvang mig att äta mörkt bröd och kalkon, men jag gjorde också slut på chipsen till frukost. Sedan såg vi lite till på film och så vidare och så vidare etc. Åkte cykel ned till station (fem minuter tar det till station!) och tog bussen mot Gränna. På bussen träffade jag först Mikaela och sedan Lina, så jag är nöjd med den resan också! Imorgon är det skola igen och ryska, spännande! Vi får också träffa den sköna Barbro igen, haha!

Hodie mihi dixit fortasse me te posse vincere, sed nescis quis es et non audeo tibi dicere...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jag tyckte inte att filmen var "jättebra" men helt ok. Tim Burtons andra filmer är bättre.. :P Men TEWWUAHBCDAM var jättebra!! :D Du glömde berätta om chokladbollarna. Men visst var lassangen god :)

Leo Pierini sa...

Haha, till och med förkortningen blev aslång;P