onsdag 7 januari 2009

Memento te mortalem esse

Idag var jag inne i stan och köpte en kontorsstol. Jag var också i skolan och fixade lite, imorgon börjas det ju igen. När jag gick omkring i stan och förundrades över min egen storhet halkade jag till på isen och gjorde något som måste ha sett väldigt komiskt ut. Ett ödets nyck för att få ned mig på jorden igen antar jag.

Gott nytt år förresten, jag har ju inte skrivit sedan årsskiftet. Nyårsafton firades hemma hos Erik med Erik, Frida och Eriks systers kompisar. Kul. 2009 alltså, och blott 991 år kvar på milleniet. I år ska jag åka till Paris, ta studenten och börja jobba på medborgarskolan som italiensklärare. Deras katalog kom hem med posten härom dagen och mitt namn stod med och allt. Det är nästan så man blir lite upprymd, men det gäller som vanligt att hålla hybrisen stången, annars blir det isvurpor. Nåväl, jag talar i alla fall inte värmländska.

För övrigt anser jag att Israel bör dra sig ur Palestina.

2 kommentarer:

Anonym sa...

älskar namnet på inlägget!
Och jag såg oxå ditt namn i katalogen blev nästan sådär stolt eller vad man kallar det haha^^ men skit kul för dig!!

och det kommer nog aldrig hända;) Israel har full kontroll därnere och dom kommer inte släppa taget.

Anonym sa...

vaddå "israel bör dra sig ur palestina"?
tvärtom